Przestrzeń biurowa jest na tyle specyficznym gatunkiem miejsc do aranżowania, że musi po prostu oferować maksymalną ilość miejsca i funkcjonalność na stosunkowo niewielkim metrażu. Dlatego też bardzo ważne staje się po prostu maksymalne wykorzystanie każdego centymetra.
Proste triki ułatwiające poprawę walorów
Najważniejszym aspektem przy pracy z komputerem i dokumentami jest światło. Im więcej naturalnego światła słonecznego, tym niższy poziom zmęczenia i lepsza wydajność pracy. Warto jest więc szczególną uwagę zwrócić na rozmieszczenie okien. Między oknem a biurkami nie powinno się umieszczać wysokich mebli litych, które to swoim brakiem przejrzystości mogą skutecznie zasłonić dostęp naturalnego światła. Ponadto należy dostosować położenie biurka do tego, czy pracuje przy nim osoba praworęczna, czy też leworęczna. Niewiele osób o tym pamięta, ale ergonomia miejsc pracy zależna jest właśnie od tego, którą ręką posługuje się pracownik.
Jak skutecznie zwiększyć wykorzystanie przestrzeni?
Doskonałym pomysłem jest stosowanie mebli modułowych, które można dowolnie rozbudowywać i przemieszczać je z miejsca na miejsce. Ponadto w razie rozbudowy lub przemeblowania w biurze będzie można bezproblemowo rozszerzyć ich ilość. Nie zostanie również zakłócony wystrój, gdyż zarówno regały, jak i szafy czy biurka będące na wyposażeniu miejsca pracy wykonane są ze zbliżonych jeśli chodzi o wygląd materiałów. Również gabaryt będzie odpowiednio dobrany tak, że na przykład pod dwoma wąskimi półkami idealnie zmieścimy na przykład szeroką szafkę tej samej linii.
Pracuję w biurze, ale nigdy nie zastanawiałem się nad tym ile to zachodu z dobrym wystrojem
Zawodowo zajmuję się sprzedawaniem mebli, bardzo trafne spostrzeżenia!